Klantgerichtheid alleen is niet meer voldoende. Het gaat er om van toegevoegde waarde voor de klant, dus ouders en kinderen, te zijn en de klantbeleving positief te stimuleren. Dat betekent bijvoorbeeld dat je emoties van ouders op een prettige manier kunt opvangen en die van jezelf professioneel kunt hanteren. Maar ook dat je bereid bent net een stapje meer voor een klant te doen waardoor je de verwachtingen overtreft. Met zo’n (beroeps)houding draag je als medewerker bij aan een grotere klantloyaliteit en gaat een ouder mogelijk de organisatie bij anderen aanbevelen. Hoe kun je klanten aan je binden en hoe zorg je dat ze ambassadeurs worden van jouw organisatie? Deze workshop gaat in op deze vraag en we zullen ook bijbehorende vaardigheden oefenen.

 

Doel

  • Bewustwording van wat klantgerichtheid is en mogelijkheden onderzoeken en uitbreiden hoe hierin te handelen.
  • Leren omgaan met je eigen emoties en die van de ander.
  • Inzicht in verschillende typen klanten en de meest effectieve aanpak daarin.
  • Oefenen klantgesprekken, vooral in een slecht nieuws situatie of bij klachten.
  • Oefenen van verschillende praktijksituaties die de deelnemers deels zelf aandragen.

 

Inhoud

De training zelf heeft een actief en praktijkgericht karakter. Het oefenen vindt plaats aan de hand van, voor de deelnemers, herkenbare situaties die zij deels zelf kunnen aandragen.

 

  • Wat is klantgerichtheid; hoe pak je dit aan?
  • Mogelijkheden onderzoeken (creatieve opdracht) om klanten meer te binden en behouden
  • Herkennen en erkennen van eigen emoties en die van de ander en hoe hier effectief mee om te gaan?
  • Hoe om te gaan met klachten en slecht nieuws in een gesprek.
  • Oefenen met verschillende klantgesprekken (die deelnemers deels zelf aandragen).
  • Afronding: actieplan en evaluatie.

 

Doelgroep

Deze training is geschikt voor iedereen die wil leren hoe klanten nog meer aan je te binden.

Minimaal opleidigingsniveau: MBO niveau 3.

 

Duur

Eén bijeenkomst van 2,5 uur.

 

Na afloop

Na het volgen van deze workshop ontvangt de deelnemer een bewijs van deelname.

 

Prijs

€ 175